Διαβάζοντας το παρακάτω άρθρο από τον τοπικό τύπο των Ιωαννίνων να επισημάνουμε την κακή κατάσταση του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων -στέγη που είναι ετοιμόρροπη, νερά στα ταβάνια και τοίχοι διαβρωμένοι, αυλές που πλημμυρίζουν - το οποίο είναι το πολυπλυθέστερο σε όλην την επικράτεια των Τζουμέρκων , για την οποία είναι ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι τοπικοί και περιφερειακοί φορείς.
Επίσης να πούμε ότι και το Γυμνάσιο-Λύκειο Πραμάντων δεν είναι και αυτό στην καλύτερη κατάσταση.
6 στα 10 κτίρια είναι 30ετίας και δεν έχουν συντηρηθεί καν, όπως αποκαλύπτουν στοιχεία-σοκ των Α’ βάθμιων Εκπαιδευτικών. Σε ετοιμόρροπες στέγες, με νερά στα ταβάνια και με διαβρωμένους τοίχους κάνουν μάθημα τα παιδιά μας…
Η Πολιτεία ας μην κλείνει άλλο τα μάτια…
Πριν τον κανονισμό…
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων που διεξήγαγε σχετική έρευνα, το 62% των Δημοτικών Σχολείων έχουν ανεγερθεί πριν τον αντισεισμικό κανονισμό του 1985. Στα κτίρια αυτά δεν έχει υπάρξει κανένας έλεγχος, ούτε έχει γίνει κάποια παρέμβαση για την ενίσχυση της στατικότητάς τους. «Κανείς δεν έχει εικόνα του τι θα συμβεί σε έναν μεγάλο σεισμό» αναφέρεται χαρακτηριστικά. Και αν αυτό δεν είναι ικανό να… ταρακουνήσει κάποιους στην Αθήνα και στο Υπουργείο Παιδείας, καλό είναι οι αρμόδιοι Δήμοι, όσο τους επιτρέπουν τα οικονομικά τους, να κάνουν από μόνοι τους τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε να μην υπάρξουν τραγικά αποτελέσματα, εάν… ταρακουνηθούν τα σχολεία σε περίπτωση σεισμού.
Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία, η παλαιότητα των κτιρίων είναι στην ίδια κατάσταση με τα δημοτικά σχολεία. Καταγράφηκαν αίθουσες υπόγειες και άλλες σε όροφο με σκάλες, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχει σχολείο με αμίαντο και εξωτερικές τουαλέτες! Στον εξωτερικό χώρο εντοπίστηκαν προβλήματα στη διαμόρφωση, ασφάλεια και υγιεινή του αύλειου χώρου καθώς και στον εξοπλισμό με τα κατάλληλα παιδαγωγικά παιχνίδια.
Οι αίθουσες…
Αξιοσημείωτο είναι επίσης, το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αιθουσών που υπάρχουν είναι γύρω στα 40 τ.μ. Με βάση αυτή την έκταση και με την διδακτική προσέγγιση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας που επιβάλλουν οι παιδαγωγικές επιστήμες και την προτείνει το υπουργείο, σε μια τέτοια αίθουσα ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20, την ώρα όμως που το Υπουργείο προβλέπει έναν εκπαιδευτικό για κάθε 25 μαθητές!
Ακόμη, το 44% των αιθουσών των νηπιαγωγείων που καταγράφηκαν, δεν πληρούν τις προδιαγραφές του υπουργείου για τα τετραγωνικά και τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν εκεί.
Χωρίς υπολογιστές…
Παράλληλα, σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου γίνονται γιορτές, παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών κ.α., ενώ σε μια εποχή που οι υπολογιστές και η τεχνολογία είναι συνυφασμένοι με την εκπαίδευση, μόνο στο 37% των σχολείων υπάρχει αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών! Για ποια τεχνολογική παιδεία μπορούμε να μιλήσουμε λοιπόν;..
Επίσης, εντοπίζεται οξύ πρόβλημα από την έλλειψη χώρου για τα διαλείμματα των παιδιών τα οποία αναγκάζονται να συνωστίζονται στους διαδρόμους με αποτέλεσμα τον μη σωστό αερισμό και την έλλειψη κίνησης που είναι απαραίτητη σ’ αυτή την ηλικία.
«Δεν είναι δυνατό να λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι και τα σχολεία, με αυτές τις προδιαγραφές και να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας πρώτα από το ίδιο το υπουργείο» καταλήγουν εύλογα στην ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας Ιωαννίνων.
Πολλά τα προβλήματα…
Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς, ότι τα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση στα Γιάννινα είναι πολλά και το μόνο βέβαιο είναι, ότι με… ευχολόγια δεν μπορεί να λυθεί η κατάσταση. Στελέχωση με δασκάλους και καθηγητές, χρήματα για πετρέλαιο και για την εν γένει λειτουργία του σχολείου και βιβλία είναι μερικά μόνο από τα ακανθώδη ζητήματα.
Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, μεταξύ άλλων και για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, αφού ολόκληρες οικογένειες καλούνται να μετακινηθούν, την ώρα που οι μισθοί είναι πολύ μικροί και αρκετές από αυτές δεν διαθέτουν καν τα χρήματα για τις απαραίτητες μετακομίσεις. Στα Γιάννινα 390 καθηγητές μέσης εκπαίδευσης καλούνται να μετακινηθούν άμεσα.
Τα νέα δεδομένα στα οποία καλούνται να ανταπεξέλθουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων δημιουργούν τριγμούς και αντεγκλήσεις, όμως πάνω απ’ όλα πρέπει να εξασφαλίζεται το σωστό μάθημα και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Η υγεία και η ασφάλειά τους δεν μπορούν να μπουν στην Προκρούστεια κλίνη του Μνημονίου, γι’ αυτό το Υπουργείο πρέπει τώρα, που τελειώνει η χρονιά και ξεκινούν οι καλοκαιρινές διακοπές, να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και να μην κλείνει άλλο τα μάτια…
Επίσης να πούμε ότι και το Γυμνάσιο-Λύκειο Πραμάντων δεν είναι και αυτό στην καλύτερη κατάσταση.
πηγή: http://proinoslogos.gr/
6 στα 10 κτίρια είναι 30ετίας και δεν έχουν συντηρηθεί καν, όπως αποκαλύπτουν στοιχεία-σοκ των Α’ βάθμιων Εκπαιδευτικών. Σε ετοιμόρροπες στέγες, με νερά στα ταβάνια και με διαβρωμένους τοίχους κάνουν μάθημα τα παιδιά μας…
Η Πολιτεία ας μην κλείνει άλλο τα μάτια…
Μπορεί η φετινή σχολική χρονιά να πλησιάζει στο τέλος και παρά
τα όποια προβλήματα το αποτέλεσμα να κρίνεται γενικά θετικό, όμως η
κατάσταση σε πολλά σχολικά κτίρια της Ηπείρου και κυρίως των Ιωαννίνων
είναι τέτοια, που δεν επιτρέπει εφησυχασμούς από τους αρμοδίους.
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία είναι άκρως ανησυχητικά, αφού αποδεικνύεται, ότι πολλά σχολεία έχουν ετοιμόρροπες στέγες, νερά στα ταβάνια, διαβρωμένους τοίχους κ.α. και βέβαια μόνο κατάλληλα για μάθημα δεν είναι.
Και αν η κατάσταση στην πόλη των Ιωαννίνων είναι κάπως πιο… συμμαζεμένη, τα προβλήματα έχουν «ζώσει» τα περισσότερα χωριά της περιοχής, στα οποία τα σχολικά κτίρια είναι τουλάχιστον 30 ετών ή και παραπάνω, ενώ λόγω και των περιορισμένων οικονομικών, η λέξη συντήρηση είναι μια έννοια άγνωστη!
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία είναι άκρως ανησυχητικά, αφού αποδεικνύεται, ότι πολλά σχολεία έχουν ετοιμόρροπες στέγες, νερά στα ταβάνια, διαβρωμένους τοίχους κ.α. και βέβαια μόνο κατάλληλα για μάθημα δεν είναι.
Και αν η κατάσταση στην πόλη των Ιωαννίνων είναι κάπως πιο… συμμαζεμένη, τα προβλήματα έχουν «ζώσει» τα περισσότερα χωριά της περιοχής, στα οποία τα σχολικά κτίρια είναι τουλάχιστον 30 ετών ή και παραπάνω, ενώ λόγω και των περιορισμένων οικονομικών, η λέξη συντήρηση είναι μια έννοια άγνωστη!
Πριν τον κανονισμό…
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων που διεξήγαγε σχετική έρευνα, το 62% των Δημοτικών Σχολείων έχουν ανεγερθεί πριν τον αντισεισμικό κανονισμό του 1985. Στα κτίρια αυτά δεν έχει υπάρξει κανένας έλεγχος, ούτε έχει γίνει κάποια παρέμβαση για την ενίσχυση της στατικότητάς τους. «Κανείς δεν έχει εικόνα του τι θα συμβεί σε έναν μεγάλο σεισμό» αναφέρεται χαρακτηριστικά. Και αν αυτό δεν είναι ικανό να… ταρακουνήσει κάποιους στην Αθήνα και στο Υπουργείο Παιδείας, καλό είναι οι αρμόδιοι Δήμοι, όσο τους επιτρέπουν τα οικονομικά τους, να κάνουν από μόνοι τους τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε να μην υπάρξουν τραγικά αποτελέσματα, εάν… ταρακουνηθούν τα σχολεία σε περίπτωση σεισμού.
Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία, η παλαιότητα των κτιρίων είναι στην ίδια κατάσταση με τα δημοτικά σχολεία. Καταγράφηκαν αίθουσες υπόγειες και άλλες σε όροφο με σκάλες, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχει σχολείο με αμίαντο και εξωτερικές τουαλέτες! Στον εξωτερικό χώρο εντοπίστηκαν προβλήματα στη διαμόρφωση, ασφάλεια και υγιεινή του αύλειου χώρου καθώς και στον εξοπλισμό με τα κατάλληλα παιδαγωγικά παιχνίδια.
Οι αίθουσες…
Αξιοσημείωτο είναι επίσης, το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αιθουσών που υπάρχουν είναι γύρω στα 40 τ.μ. Με βάση αυτή την έκταση και με την διδακτική προσέγγιση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας που επιβάλλουν οι παιδαγωγικές επιστήμες και την προτείνει το υπουργείο, σε μια τέτοια αίθουσα ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20, την ώρα όμως που το Υπουργείο προβλέπει έναν εκπαιδευτικό για κάθε 25 μαθητές!
Ακόμη, το 44% των αιθουσών των νηπιαγωγείων που καταγράφηκαν, δεν πληρούν τις προδιαγραφές του υπουργείου για τα τετραγωνικά και τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν εκεί.
Χωρίς υπολογιστές…
Παράλληλα, σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου γίνονται γιορτές, παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών κ.α., ενώ σε μια εποχή που οι υπολογιστές και η τεχνολογία είναι συνυφασμένοι με την εκπαίδευση, μόνο στο 37% των σχολείων υπάρχει αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών! Για ποια τεχνολογική παιδεία μπορούμε να μιλήσουμε λοιπόν;..
Επίσης, εντοπίζεται οξύ πρόβλημα από την έλλειψη χώρου για τα διαλείμματα των παιδιών τα οποία αναγκάζονται να συνωστίζονται στους διαδρόμους με αποτέλεσμα τον μη σωστό αερισμό και την έλλειψη κίνησης που είναι απαραίτητη σ’ αυτή την ηλικία.
«Δεν είναι δυνατό να λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι και τα σχολεία, με αυτές τις προδιαγραφές και να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας πρώτα από το ίδιο το υπουργείο» καταλήγουν εύλογα στην ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας Ιωαννίνων.
Πολλά τα προβλήματα…
Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς, ότι τα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση στα Γιάννινα είναι πολλά και το μόνο βέβαιο είναι, ότι με… ευχολόγια δεν μπορεί να λυθεί η κατάσταση. Στελέχωση με δασκάλους και καθηγητές, χρήματα για πετρέλαιο και για την εν γένει λειτουργία του σχολείου και βιβλία είναι μερικά μόνο από τα ακανθώδη ζητήματα.
Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, μεταξύ άλλων και για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, αφού ολόκληρες οικογένειες καλούνται να μετακινηθούν, την ώρα που οι μισθοί είναι πολύ μικροί και αρκετές από αυτές δεν διαθέτουν καν τα χρήματα για τις απαραίτητες μετακομίσεις. Στα Γιάννινα 390 καθηγητές μέσης εκπαίδευσης καλούνται να μετακινηθούν άμεσα.
Τα νέα δεδομένα στα οποία καλούνται να ανταπεξέλθουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων δημιουργούν τριγμούς και αντεγκλήσεις, όμως πάνω απ’ όλα πρέπει να εξασφαλίζεται το σωστό μάθημα και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Η υγεία και η ασφάλειά τους δεν μπορούν να μπουν στην Προκρούστεια κλίνη του Μνημονίου, γι’ αυτό το Υπουργείο πρέπει τώρα, που τελειώνει η χρονιά και ξεκινούν οι καλοκαιρινές διακοπές, να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και να μην κλείνει άλλο τα μάτια…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου